2013. március 8., péntek

3.fejezet II.rész

Átvert. Ez az első szó ami eszembe jut, ahogy az ajtó csapódik. Most megy és szól a rendőröknek. Megölnek, lemészárolják az egész családomat.
De akkor ki lesz az első kerület fiú kiválasztottja? a bátyámat nem ölik meg rögtön, hanem majd kicsinálják az arénában. Plutarch tesz róla, hogy az első napon ki legyen vetítve a képe.
Milyen hülye vagyok! Hogy bízhattam meg benne. Bár, mi mást tehettem volna?
Ráncigálom az ajtót. Nekem nem nyílik.
Elegem van ebből a steril, fehér szobából. Kinyitom a fehér szekrény ajtaját. Hátha van valami odabent aminek hasznát veszem.
Semmi.
A kis fehér polcok kulcsra vannak zárva. Biztos Noelnél vannak a kis, fehér kulcsok amivel ki lehet őket nyitni. Nem lehet felfeszíteni őket.
Nyitódik az ajtó. Én még mindig a fehér szekrény előtt állok. Félek megfordulni. Úgy is hátrakötik a kezemet. Vagy most azonnal fejbe lőnek? Elképzelem ahogy ez a fehér, tiszta szoba az én véremmel lesz tele. Ennek még az is jót tenne.
De akik bejöttek nem rendőrök. A rendőrök cipője csattog a padlón. Megfordulok.
A szobában Noel van és Katniss. Katniss egyszerűen odajön hozzám és átölel. A gesztus meglep. És akkor esik le, hogy kire emlékeztettem Noelt, hogy ki jött el a Viadalra a testvére helyett. Hiszen a saját mentorom lehet az egyetlen aki megért. Visszaölelem.
- Nagyon. nagyon bátor vagy. - suttogja a fülembe.
Elenged, egy kicsit távolabb lép és mintha zavarban lenne azért mert megölelt.
- Valóban megtévesztő. - mondja Noel.
Nem árult el! Hát hihetek azoknak a szép szemeknek.
- Segítenek nekem? - kérdezem, mert még mindig nem akarom elhinni, hogy nem lőttek agyon.
- Igen.  Így már érthető mért nem akartál levetkőzni. - mondja Noel.
Elpirulok. Valószínű, ha lányként jövök ide, akkor sem szívesen vetkőzöm le egy tőlem alig idősebb srác előtt. Tudom furcsa, de szégyenlős vagyok. Ez nem túl elterjedt tulajdonság a kapitóliumiak körében.
- Szóval, igazából hogyan is hívnak? - kérdezik.
- A nevem Kiara.
- Kiara, segítünk neked, de mindenben engedelmeskedned kell.
Bólintok. A reménykedésem, valósággá alakult.
- Szeretnénk, hogyha levennéd a zakódat és a nadrágodat.
Ezzel nincs semmi baj. Olyan mintha bikiniben lennék.-ismételgetem magamban.
- Nálad, szerencsére nem kell foglalkoznunk a gyantázással. Viszont a hajad borzalmas. - mondja Noel miközben körbejár.
Elküldenek zuhanyozni. A szoba falán, kirajzolódik egy ajtó, magától kinyílik és egy fürdőszobába vezet.
Beállok a meleg víz alá és hagyom hogy kicsorduljanak a könnyeim.
A megkönnyebbülés könnyei, hogy nem kell meghaljak és hogy segítőkre akadtam.

Előre kikészített fehérneműt veszek fel és bolyhos köntösbe csavarom magam.
A hajam tényleg borzalmas ez még így vizesen is látszik. Meg sem szárítom, hiszen úgyis formára nyírják.
Ahogy kilépek, elcsodálkoznak. Ezek szerint, tényleg jól sikerült a sminkem.
- Ülj le. - mondja Noel és megpaskolja a mellette lévő széket.
A lábamra nem vettem semmit, úgyhogy szép sorjában jelennek meg a lábnyomaim a padlón.
Végül eljutok a székig és magam alá húzom a lábaim.
- Azt könnyen eltudjuk intézni, hogy fiúnak nézz ki. Természetesen nem fogunk átoperálni. Elég lesz egy kis válltömés és smink. Az arénában pedig mindig maszatold össze az arcodat.
Bólintok.
- Elvileg a nyitóünnepélyen olyan ruha kell rajtad legyen ami a Körzetedet szimbolizálja, ám most egy kicsit más a helyzet, ezért olyan ruhát adunk rád, ami téged mutat be.
Engem? Engem kell bemutatni.
- Szóval, mi érdekel téged Kiara?
- Nem tudom. - mondom, mert ez az igazság. Nincsen különösebb hobbim, nem is rajongok senkiért, nem vagyok semmiben túl ügyes, vagy várjunk csak! - Szeretek énekelni.
- Énekelni? - kérdezi nagyon óvatosan Noel.
- Igen, énekelni. - mondom én is már kevésbé óvatosan.
- Énekelnél nekünk? - kérdezi Katniss, csendesen, és mintha könnyek csillognának a szemébe.
Belekezdek egy nagyon egyszerű dalba, apa tanította nekem és a bátyámnak amikor még kicsik voltunk. A hangunk csodásan szólt, ha együtt daloltunk.
A dal szövege és dallama is nagyon egyszerű:

Én vagyok az, aki nem jó
Fellegajtó nyitogató.
Ájnánáná...

Nyitogatom a felleget, 
Mikor nyílik elmehetek.
Ájnánáná...

- nagyon szépen énekelsz. - mondja Katniss.
Noel is bólogat.
- De ez nem jöhet szóba, hiszen most fiú leszel!
Ez igaz, de sajnos nincsen más ötletem. Nem tudom, hogy hogyan hívhatnám fel magamra a közönség figyelmét.
- Mi lenne, ha a tesódra terelnénk a figyelmet? Az aratás napi felvételen is látszik hogy van egy ikertesód...
csinálnék egy jelmezt, ami azt szimbolizálja hogy mennyire szereted.
Ez nem is rossz ötlet. Az emberek imádják a drámát és a testvéri szeretetet.
- Rendben. - mondom és bólintok is, hogy megerősítsem a válaszom.

2 megjegyzés:

  1. imádom őket eddig!!!
    nagyon várom a következőt... ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon köszönöm.:) következő rész várhatóan kedd szerdán.:D

      Törlés